Bij De Behandelpraktijk komen veel mensen met gewrichtsklachten. Pijnlijke vingers, schouders, knieën, heupen, enkels: het komt allemaal vaak voor. De resultaten met acupunctuur zijn opvallend goed. Menigeen kan weer dansen, normaal op een fiets stappen of pijnloos dingen oppakken. De pijnbestrijdingsmethode van De Behandelpraktijk werkt top!

Wat is gewrichtspijn

Gewrichtspijn is een verzamelterm voor allerlei aandoeningen gekenmerkt door pijn, stramme en stijve gewrichten, gevoeligheid, functieverlies en zwellingen. Gewrichtspijn wordt in de volksmond vaak aangeduid met reuma. Daarvan vormen artrose en artritis de bekendste vormen van reuma met gewrichtspijn.

Er zijn echter meer oorzaken voor gewrichtspijn. Je gebruikt je gewrichten bij elke beweging die je maakt. Zware belasting door bijvoorbeeld sporten, werk of overgewicht, kunnen leiden tot gewrichtspijn. Na je veertigste kunnen gewrichtspijn en stramheid ook het gevolg zijn van het ouder worden. Veel vrouwen hebben gewrichtspijn in de overgang.

Het kraakbeen in je gewrichten kun je niet herstellen. Wel is het mogelijk om de slijtage af te remmen door bepaalde supplementen en door het balanceren van je systeem met acupunctuur.

• Balancering van je systeem door acupunctuur en shiatsu

Pijnbestrijding

Bij pijnbestrijding prik ik geen naaldjes in het aangedane gewricht, maar werk met spiegeling. Heb je last in je rechterschouder, dan prik ik in je linkerenkel. Vervolgens beweeg jij je rechterschouder en je merkt meteen dat de pijn vermindert of zelfs verdwijnt. Ik zorg er ook voor dat de spieren rondom het pijnlijke gewricht liggen weer ontspannen.

Vaak ontstaan gewrichtsklachten omdat iemand niet geheel in balans is. Acupunctuur kan helpen om de kwaliteit van gewrichten, pezen en spieren te versterken. Een shiatsu behandeling om de keten van een arm, been of rug weer te laten stromen is daarna aan te raden.

Hieronder vind je meer informatie over pijnbestrijding bij De Behandelpraktijk van diverse gewrichtsklachten

Afspraak

Wil je weten of pijnbestrijding door acupunctuur wat voor je is, neem dan vrijblijvend contact op.